Wydrukuj | Historia kolei w Sudetach | Strona główna

Jelenia Góra (Hirschberg) - Polubny (Polaun, dziś Kořenov)
Materiały różne

Zapraszam do lektury artykułów na poprzedniej stronie. Tutaj znajdują się wyłącznie materiały dodatkowe (zdjęcia, mapy itp.)

Mapa: Schreiberhau - Polaun w roku 1925
Dawny budynek dworca Szklarska Poręba Huta,
4 XI 2000
Dawny budynek dworca w Jakuszycach
4 XI 2000
810 100-8 i810 423-4 w Jakuszycach (szczytowa część trasy). 19 IX 1998.

Kliknij w zdjęcia, aby uzyskać powiększenie.

Dodatkowe materiały

1. Fragment mapy z miejscowością Tkacze (dziś Harrachov) sprzed korekty granicy w 1958. Linia kolejowa zaznaczona oczywiście tylko do miejscowości Polubny. 166 kB JPEG.
2. Uaktualnienie czeskiego rozkładu jazdy 1998/1999, zawierające sobonie pociągi z Tanvaldu do Szklarskiej Poręby (119 kB). "Pociąg jedzie po ogłoszeniu". Do "ogłoszenia" do tej pory nie doszło...

Galeria zdjęć

Stan torów niedaleko za Szklarską Porębą Górną nie napawa optymizmem.

810 423-4 eksploatowany przez firmę Jizerská dráha - GJW Praha

Tomáš Hádek

Stare, niemieckie słupy trakcyjne zaraz przed dawną stacją Szklarska Poręba Huta

T 426.001 s 830.012 (M 262.0012) przy obchodach 95 lat trasy

Tomáš Hádek

Widok ze dawnego przystanku Jakuszyce w kierunku Szklarskiej.

T 426.001 na stacji Kořenov

Tomáš Hádek

Tory na szlaku między kamieniołomem a Jakuszycami.

743 002-8 na odcinku zębatym pod Dolním Polubným

Tomáš Hádek

743 010-1 na moście Izerskim w ostatni dzień obsługi linii przez ČD, 27 IX 1997

Tomáš Hádek

Pociąg towarowy na trasie.

Tomáš Hádek

 

 

Lata 80. Parowozy na stacji Szklarska Poręba. Potem linia została ponownie zelektryfikowana.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Andrzeja Massela.

     

(C) Wojciech Michalski 2000-2004. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie jakiegokolwiek materiału bez zgody autora danego materiału zabronione. Podstrona aktualizowana: 22.10.2004 20:28