InterRail 2005

No i stało się. Po długich i męczących przygotowaniach wyruszyliśmy z kolegą Katzem na europejską wyprawę kolejową. Obejmowała ona podróż z Warszawy przez Berlin, Malmo i Sztokholm na daleką północ Szwecji, następnie przez mniej daleką północ do Norwegii, promem do Szkocji i dalej do Birmingham (17 dni). Moja podróż trwała jeszcze dwa tygodnie i prowadziła przez Francję do Szwajcarii, a potem do Niemiec i Czech.

Niniejsza strona ma na celu (oprócz przechwalania się) przekazanie paru praktycznych informacji dotyczących podróżowania koleją po Europie, jak i relatywnie taniego spędzenia czasu w krajach całkiem słusznie uznawanych za najdroższe na kontynencie, jeśli nie na świecie.

Co to takiego ten InterRail? (dla nieświadomych)

Bilet InterRail umożliwia dowolną liczbę przejazdów pociągami w granicach wykupionych stref, w drugiej klasie, wszystkimi rodzajami pociągów (przy wyższym standardzie trzeba dopłacić). Nie obowiązuje w kraju zamieszkania.

Europa podzielona jest na strefy (np. A: Wielka Brytania i Irlandia; C: Austria, Dania, Niemcy, Szwajcaria itp.)
szczegółowa mapa stref

Bilet można kupić na jedną, dwie lub wszystkie strefy w trzech wariantach, zależnych od wieku posiadacza: -12 (do 12. roku życia), -26 (do 26. roku życia) i +26 (wszystko co powyżej).

Aktualne cenniki znajdują się na stronie InterRail. Przykładowo, w 2005 r. dla obywateli polskich młodszych niż 26 lat wynosiły one: 1 strefa (16 dni) - 156 €, 2 strefy (22 dni) - 220 €, wszystkie strefy - 308 €. My byliśmy zaopatrzeni właśnie w InterRail Global.
Na dojazd do granicy strefy, na którą został kupiony bilet, oraz przy przejazdach tranzytowych między niegraniczącymi ze sobą strefami, posiadaczom biletu InterRail 26 i InterRail 26+ przysługuje zniżka w wysokości 50% taryfy międzynarodowej.


Zawartość strony, czyli sedno sprawy

Wykaz pociągów 92 kB ( PDF 60 kB)
szczegółowa lista wszystkich pociągów, z operatorami i koniecznymi dopłatami; polecana wersja PDF

Praktyczny Przewodnik, część 1
dojazd do Malmo, Szwecja, Norwegia, prom Bergen-Newcastle

Praktyczny Przewodnik, część 2
Wielka Brytania, połączenia Eurostarem do Paryża

Praktyczny Przewodnik, część 3
Szwajcaria, Niemcy, Czechy

Alternatywna relacja z pierwszej części podróży
czyli niekoniecznie poważna opowieść wujka Katza

Galerie zdjęciowe
wygenerowane automagicznie - przepraszam więc, że graficznie odbiegają od reszty strony

1. Berlin, Skandynawia, Wielka Brytania
2. Szwajcaria
3. Drezno, Praga, Czeski Raj

Główna strona InterRail
jeśli od czegoś trzeba zacząć, to właśnie od tej strony

3 marca 2006 r. napisała o nas Rzeczpospolita!
Ściągnij PDF (2.5 MB)

Uczestnicy wyprawy:

Katz (z prawej), Halski w pociągu Central Trains.


Opracowanie internetowe © Wojtek Michalski. Strona stanowi nierozłączną część witryny http://www.kolej.one.pl/~halski/.
PS. Jakkolwiek bardzo się staraliśmy, nie możemy wziąć odpowiedzialności za przytaczane tu informacje - wszystko mogło się bowiem zmienić.

Aktualizacja 31.07.2007 . Odwiedziny: